Τo Mazda CX-3 είναι ο τελευταίος μιας ολόκληρης σειράς από ανταγωνιστές του Nissan Juke, καθώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές σπεύδουν να παρουσιάσουν μοντέλα στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover.
Η Mazda φέρθηκε έξυπνα βασίζοντας το CX-3 στο νέο Mazda2 (αν και είναι ψηλότερο, μακρύτερο και σημαντικά ακριβότερο) διότι έτσι κατάφερε να βγάλει το αυτοκίνητο στην αγορά σχετικά σύντομα – πιο σύντομα, οφείλουμε να πούμε, από οποιαδήποτε μάρκα του Group VW.
Όμως, η τιμή του CX-3 είναι ένα σκαλί πάνω από των περισσότερων μικρών crossover. Ακόμη και η φθηνότερη έκδοση στην Ευρώπη –η προσθιοκίνητη, 2λιτρη βενζίνης με τους 120 PS– κοστίζει αρκετά, ενώ η ακριβότερη, με τον ντίζελ των 105 PS και το αυτόματο κιβώτιο, ξεφεύγει εντελώς.
Στην πραγματικότητα, η Mazda βλέπει το CX-3 και ως ανταγωνιστή της επόμενης γενιάς των μικρών crossover (βλ. μοντέλα του Group VW) οπότε κάνει τα πάντα ώστε καμία έκδοσή του να μη δείχνει «βασική». Η φθηνότερη, η SE, έχει στάνταρ air-condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, και αλουμινένιες ζάντες 16 ιντσών. Το επόμενο επίπεδο εξοπλισμού, το SE-L, έχει επιπλέον αυτόματο κλιματισμό, πίσω παρκοραντάρ, θερμαινόμενα καθίσματα και καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής.
Πώς είναι στην οδήγηση;
Το CX-3 δείχνει αρκετά συμβατικό στην οδήγηση – πράγμα όχι κακό, αφού τα περισσότερα μικρά crossover ούτε αυτό δεν προσφέρουν. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι σίγουρα σφιχτή, «διαβάζοντας» τις λακκούβες και τους αρμούς των γεφυρών και στέλνοντας τον κραδασμό στην καμπίνα. Όμως το αντιστάθμισμα είναι ο έλεγχος του αμαξώματος, που είναι καλύτερος από ό,τι περιμένεις από ένα αυτοκίνητο του είδους.
Τα χειριστήρια έχουν επίσης στιβαρή αίσθηση.